zondag 31 december 2017

Gelukkig nieuwjaar!

Het is al bijna zover! Over niet al te lange tijd start een nieuw jaar. De kinderen hier in de buurt hebben zo te horen bijna al hun vuurwerk er doorheen gejast en de eerste oliebollen van de buren stonden net op de stoep (zo gaat dat bij ons).
Vol geknal en geproost zal straks 1 januari 2018 beginnen. En ook al weet ik dat 2 januari de dagelijkse beslommeringen zich meteen weer voortzetten waar ze op 31 december 2017 zijn geëindigd, toch ontkom ik er niet aan om het jaar te overdenken. Een tikkie nostalgisch (weer een jaar voorbij) maar ook altijd weer leuk. En hoewel er in de wereld natuurlijk genoeg vreselijke dingen aan het licht zijn gekomen en zijn gebeurd, kijk ik persoonlijk terug op een geslaagd jaar.

Ik verbaas me er altijd over hoeveel er gebeurt in zo'n jaar, maar ook hoeveel dingen er niet gebeuren. Zo heb ik nog steeds geen nieuwe fiets, is mijn administratie ook nog steeds niet helemaal op orde, heb ik geen kwarttriatlon gedaan (want dat zwemmen moet nog steeds flink geoefend worden), spreek ik niet perfect Frans, heb ik (nog) geen 30 miljoen gewonnen en dat al helemaal niet op mijn bankrekening staan en ben ik nog steeds geen wereldberoemde zangeres. Eerlijk gezegd denk ik dat ik volgend jaar precies om deze tijd misschien wel een nieuwe fiets heb (die dan al niet nieuw meer is), maar dat de rest van het rijtje nog steeds hetzelfde is gebleven. Helemaal niet erg! Je moet wat te dromen hebben, toch?

Wat het jaar dan wel heeft gebracht? Mijn eigen Stem optimaal heeft steeds meer vorm gekregen, ik heb allemaal trainingen mogen geven, ik mocht naar een heus gala, ik ben de Mont du Chat op gefietst, ik ging helemaal alleen naar een congres in het buitenland, ik heb ontdekt dat ik schrijven heel erg leuk vind en ik ben begonnen met studeren.Voor mij was het een inspirerend jaar, waar ik mijn eigen grenzen heb verlegd en nieuwe dingen in gang ben gaan zetten die de volgende jaren hopelijk nog meer vorm gaan krijgen! Daarnaast heb ik veel nieuwe mensen ontmoet en zijn er natuurlijk ook mensen die ik minder heb gezien, mensen die ik de jaren ervoor weinig heb gezien en nu juist weer heel veel. Ook denk ik terug aan fijne, mooie uit de hand gelopen borrels (after-concert-bar, wie bedenkt dat?), spontane bierfestivals en al mijn lieve vrienden die ik nog meer ben gaan waarderen.

Ook in mijn omgeving heb ik mooie en stoere dingen gezien. Zo heeft mijn ene broer ineens een andere baan, rent hij voor de lol minimaal een halve marathon per week en ziet hij er supergoed uit. Mijn andere broer heeft zijn leven op zijn kop gezet door te doen wat hij eigenlijk altijd al leuk vindt: een opleiding tot kok! Ik heb hem in tijden niet zo blij gezien. Mijn vader stort zich sinds kort actief op het verbeteren en adviseren van duurzaamheid in woningen (onze eigen energiefreak).
Mijn allerliefste heeft dit jaar laten zien dat de rol van directeur haar op het lijf geschreven is, terwijl ze daarnaast ook nog gewoon een andere opdrachtgever heeft. Het Nederlands Vioolconcours wordt vast en zeker een groot succes. En hoewel het nu een beetje druk is, zorgt ze ervoor dat alles tot in de puntjes geregeld is. Ik ben ongelooflijk trots op allemaal!
Een grote les in bovenstaande vind ik: welke leeftijd je ook hebt, wat je ambities misschien ook waren, je kunt het gewoon omgooien en helemaal anders doen.  Ik ben gek op zo'n flexibele kijk op het leven.

Nu we dan toch bezig zijn. Wat zal er komend jaar gaan gebeuren? Een klein inkijkje in mijn toekomstplannen:
- nieuwe fiets kopen
- weekend opera Utrecht: Tosca
- eindelijk weer zingend het podium op in Bergen op Zoom
- nog meer trainingen geven met Stem optimaal
- een eigen locatie voor Stem optimaal in Rotterdam!
- mijn eerste tentamens voor gezondheidspsychologie
- mijn eerste ma-do weekend (moeder dochter weekend, iemand nog leuke ideeën voor een stad?)
- mijn eerste zwemtrainingen (OMG)
- mijn eerste mini triatlon in Schotland (OMG OMG)
- tourtochten in Nederland en omstreken (das met de racefiets)
- heel veel muziek maken

Ik kijk er al wel naar uit! Maar voor nu, eerst:




De allerbeste wensen voor iedereen! Dat 2018 een mooi jaar mag worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Revalidatie na de intensive care gevolgen en begeleiding na beademing Door het coronavirus liggen op dit moment meer mensen aan de bea...